FAQ 10

Ik ben mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten, wat nu? 

Econobis

Op 14 juni 2022 hebben alle leden een activeringslink ontvangen om met een nieuw wachtwoord een account aan te maken voor Econobis. Dat is vanaf 8 juni 2022 het ledenadministratiesysteem, waarin jouw gegevens als certificaathouder worden bijgehouden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van jouw gegevens op deze pagina.
Als je het aangemaakte wachtwoord bent vergeten dan kun je een nieuw wachtwoord opvragen vanaf de inlogpagina op de website van Zonnemaatje. Mocht dit niet lukken dan kun je een bericht sturen aan het bestuur van Zonnemaatje.

Zonmonitor (voorheen Zon op Nederland)

Zon op Nederland is niet meer actief. Zonmonitor.nl heeft die diensten overgenomen.
Tot 18 februari 2023 kon je hier, als lid (certificaathouder) nog inloggen, maar die mogelijkheid is vervallen.
De mogelijkheden zijn nu dus vervallen om online gegevens te bekijken, zoals:
– de waarde van jouw certificaten (voor de Belastingdienst)
– de actuele elektrische opbrengst van jouw certificaten
– de verwachte teruggave aan energiebelasting, gerelateerd aan jouw certificaten
– een voucher voor 2021, die je kon gebruiken voor energieleveranciers, waarmee (nog) niet automatisch de energiebelasting teruggave wordt verrekend.